Ervaringen

Hieronder kunt u enkele ervaringen van klanten lezen.

Ellis had heel snel door wat onze zoon nodig had. En niet alleen hij kreeg handige tips, ook wij als ouders werden nauw betrokken en kregen waardevolle tips hoe met een peuter om te gaan, die ten opzichte van leeftijdsgenoten voorloopt. Wij leerden hem beter kennen en het leven thuis werd leuker! Na de tijd bij de peuterspeelzaal heeft Ellis uitgebreid de tijd genomen om samen met ons de behoeften van onze zoon op de basisschool te bespreken. Ze wist aan de juffen uit te leggen hoe je onze zoon het beste kunt benaderen. Samenvattend kun je stellen dat Ellis met haar kunde een groot verschil heeft kunnen maken!

Onze zoon heeft Ellis een jaar als juf gehad op de peuterschool. Al snel had Ellis hem goed in beeld. Voordat hij naar school ging heeft Ellis onze zoon geobserveerd en daar een verslag over geschreven. Ellis heeft veel kennis en kunde rondom het hoogbegaafde kind/kind met een ontwikkelingsvoorsprong. Die kennis en kunde is zeer verweven met wie zij is, zodat zij, naast met haar verstand, ook heel goed op haar gevoel kan varen. ‘Onbewust bekwaam’ om het hoogbegaafde kind op te merken. 

Het verslag was erg duidelijk. A.d.h.v. de observaties trekt Ellis haar conclusies én schrijft zij aanbevelingen voor de basisschool. Súper belangrijk, want een goede start van deze kids op de basisschool, kan de hele basisschoolperiode maken of breken. Ook geeft zij de optie om samen met de ouders in gesprek te gaan met de basisschool, indien dat nodig is. Ellis, veel dank!

Ellis hebben we als prettig ervaren. Ze maakt vooraf duidelijke afspraken, is snel in communicatie en staat open voor feedback. Onze dochter heeft de observatie leuk gevonden en groet ‘juf Ellis’ altijd nog als we haar tegenkomen. 

Ellis heeft ons geholpen met onze dochter van 3,5. Emily was klaar op de opvang en daardoor eigenlijk “afgehaakt”. Ellis heeft onderzoek afgenomen bij Emily om te bepalen of er sprake was van een ontwikkelingsvoorsprong en of een vervroegde schoolstart wenselijk was. In korte tijd had Ellis echt goed door hoe Emily in elkaar zit en wat ze nodig heeft. Ellis benaderde Emily op het juiste niveau, wat Emily erg fijn vond, gewoon door allerlei spelletjes te spelen. Wat wij bijzonder vonden, is dat Ellis met Emily over allerlei letters heeft gesproken, terwijl Emily thuis niet meer wilde schrijven. Het rapport van Ellis bevatte naast de onderzoeksresultaten ook tips om op te letten en tips voor de school (qua type leerkracht o.a.). Wij zijn erg tevreden! – moeder van Emily